Veel gestelde vragen

Zit het antwoord op jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@wijntuinen.nl We helpen je graag!

Veel gestelde vragen over de aankoop van een Wijntuinen pakket

Wordt de cadeaubox direct naar de cadeauontvanger gestuurd?

Dit kun je zelf kiezen! De meeste mensen laten de cadeaubox bij zichzelf bezorgen zodat ze het persoonlijk kunnen geven. Maar je kunt ook het adres van de cadeauontvanger kiezen als afleveradres en dan zorgen wij dat het zonder factuur opgestuurd wordt. Als je ons een persoonlijke tekst stuurt via het contactformulier dan zorgen we voor een handgeschreven briefje erbij met jouw persoonlijke woorden.

Hoeveel personen kunnen deelnemen aan de evenementen bij het wijn-adoptie pakket?

Alle evenementen van het wijn-adoptie pakket is voor twee personen. Jouw cadeau ontvanger kan dus iemand meenemen, dat is wel zo gezellig!

Hoe zorg ik ervoor dat jullie nog geen contact opnemen met de adoptant voordat ik het cadeau geef?

Bij het afronden van de bestelling vragen we je o.a. naar de datum waarop de box wordt aangeboden. Pas enkele dagen na deze datum starten wij met het benaderen van de adoptant (diegene die het cadeau ontvangt). Daarnaast ontvang je van ons vlak na je bestelling een aparte e-mail waarin we je om wat meer specifieke informatie vragen over de adoptant, zoals het huis- & e-mailadres. Zonder deze informatie sturen wij sowieso nooit iets naar de ontvanger. Dat zou de verrassing verpesten! ;-)

Wanneer zijn de evenementen?

Op de Wijnfeesten na, bepaalt de adoptant zelf wanneer hij/ zij de beleving in wilt zetten. Maximale vrijheid dus!

Wat is de levertijd van de cadeaubox?

Als je op een werkdag voor 14.00 uur heb besteld dan verzenden wij dezelfde werkdag. Is het niet gelukt voor 14.00 uur, geen zorgen dan versturen wij het de volgende werkdag. Wij versturen met PostNL, dus m.u.v. de bijzondere periodes heb je het pakket dan in 1-2 dagen in huis.

Hoe word ik als cadeau-gever op de hoogte gehouden van mijn wijnstokken?

Het is natuurlijk ook heel leuk om als cadeau-gever op de hoogte te blijven van het adoptiejaar. Daarom sturen wij 1x per kwartaal ook een nieuwsbrief aan de cadeau-gevers zodat jij kunt meepraten over al het moois dat op de wijngaard gebeurd!

Hoe laat ik jullie de gegevens van de cadeauontvanger weten?

Na het afronden van je bestelling zie je op de bedanktpagina het adoptanten formulier. Daar kun je ons laten weten wanneer je het cadeau geeft, het email adres en het huisadres van de cadeauontvanger. Wij zorgen ervoor dat hij/ zij niks van ons ontvangt voor de datum dat jij het cadeau overhandigd!

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

Ja dat kan zeker, maar dan komen er wel bijkomende verzendkosten bij. Wij hanteren hier de PostNL tarieven. Staat jouw land er niet bij met het afrekenen? Stuur ons dan een email naar info@wijntuinen.nl en wij gaan het voor jou regelen!

Hoe selecteert Wijntuinen de wijnboeren?

Wijntuinen werkt alleen samen met wijnboeren die op biologische of ecologische wijze verbouwen. Met respect voor de natuur dus. Ook letten wij op het innovatieve vermogen van de wijnboer. Daarnaast moet er ook gewoon een goede 'klik' zijn tussen Wijntuinen en de wijnboer.

Hoe doneert Wijntuinen aan het goede doel? En welke zijn dit?

Van iedere geadopteerde wijnrank wordt €2,50 gedoneerd. Van iedere losse wijndoos €1,50. De donatie gaat naar een goed doel dat is aangesloten bij Wijntuinen. Dit zijn altijd stichtingen met een maatschappelijk initiatief. Op de pagina donatie lees je meer over de goede doelen van Wijntuinen.

Veel gestelde vragen over het ontvangen Wijntuinen pakket

Wanneer zijn de evenementen?

Op de Wijnfeesten na, bepaalt je zelf wanneer hij/ zij de beleving in wilt zetten. Maximale vrijheid dus!

Hoe word ik als cadeau-ontvanger (adoptant) op de hoogte gehouden van mijn wijnstokken?

Diegene die jou het wijncadeau heeft gegeven heeft jouw e-mail- en woonadres opgegeven. Hierdoor kunnen we jou op de hoogte houden van alle ontwikkelingen, nieuwtjes en evenementen en weten we waar we de wijn aan het einde van het adoptiejaar moeten bezorgen.

Hoe kan ik me opgeven voor de evenementen van de wijnstok-adoptatie?

Alle evenementen staan op je inlogomgeving 'mijn rank'. Daar vind je meer uitleg over wat ieder evenement inhoudt, met eventuele datums. Je kunt je op deze pagina tevens aanmelden voor de evenementen.

Kan ik zomaar komen kijken bij de wijnstok?

De wijnboeren hebben een bezoekerscentrum dat tijdens openingstijden te bezoeken is. Houd er wel rekening mee dat je alleen tijdens evenementen naar je wijnstok kunt toelopen.

Wanneer ontvang je de wijn van jouw wijnstok-adoptie?

De flessen wijn van jouw wijnstokken ontvang je aan het einde van je adoptiejaar (dus 12 maanden na start). Wanneer het zover is ontvang je van ons een e-mail met meer informatie over het exacte levermoment. We controleren dan meteen of we nog steeds het juiste huisadres hebben.

Welke wijn krijg ik toegestuurd?

Bij de aankoop van de wijnadoptie heeft jouw cadeaugever gekozen of je rode of witte wijn in het pakket wilt en welke wijnboerderij. Wij kunnen het altijd voor je nakijken, dus neem vooral contact met ons.

Hoe selecteert Wijntuinen de wijnboeren?

Wijntuinen werkt alleen samen met wijnboeren die op biologische of ecologische wijze verbouwen. Met respect voor de natuur dus. Ook letten wij op het innovatieve vermogen van de wijnboer. Daarnaast moet er ook gewoon een goede 'klik' zijn tussen Wijntuinen en de wijnboer.

Hoe doneert Wijntuinen aan het goede doel? En welke zijn dit?

Van iedere geadopteerde wijnrank wordt €2,50 gedoneerd. Van iedere losse wijndoos €1,50. De donatie gaat naar een goed doel dat is aangesloten bij Wijntuinen. Dit zijn altijd stichtingen met een maatschappelijk initiatief. Op de pagina donatie lees je meer over de goede doelen van Wijntuinen.

Waar kan ik terecht als ik een vraag, klacht of opmerking heb?

Ook al zijn we een webwinkel, wij komen graag in contact met jou! Zowel enthousiaste verhalen, tips of vragen, mag je ons sturen. Wij zullen op alles binnen een paar werkdagen reageren. Ga naar contact om ons te bereiken of zie onze klachtenpagina voor meer informatie.