Ons klachtenproces - wat kun je doen als je een klacht hebt?

Mocht je klachten hebben, neem dan vooral contact met ons op zodat wij een passende oplossing kunnen bieden. Aangezien Wijntuinen is aangesloten bij het webwinkelkeur kun je bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden je wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl). Deze zal gratis bemiddelen. 


Mocht er daarmee niet tot een oplossing worden gekomen, dan heb je de mogelijkheid om je klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie. De uitspraak hiervan is bindend en zowel Wijntuinen als jijzelf stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door jou betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr). Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is staat het je vrij om je klacht te deponeren via dit platform van de Europese Unie.